Aktiviteter skaber læring, sammenhold og støtter udvikling

Ugentlige aktiviteter

Babyrytmik – finder sted en gang om ugen. I de rammer møder barnet seks jævnaldrende børn og tre voksne. Her synger vi de samme kendte sange, laver fysisk aktivitet og slutter til sidst af med afspænding med massage og dæmpet musik.

Dansesalen -en gang om ugen går vi til gymnastiksalen på Tornhøjskolen. Her får de større børn mulighed for at bruge kroppen, udfolde sig selv på forskellige baner og have det rigtigt sjovt med de jævnaldrende børn fra de andre stuer.

Sprogposter – hver dag om eftermiddagen samler vi en lille gruppe børn til sprogaktiviteter, som består af historiefortællinger, eventyrfortællinger, sproglege og sprogkufferter.

Fællessang – hver torsdag samler vi udvalgte børn til fællessang og dans i fællesrummet. På nuværende tidspunkt har vi en pædagog, som kan spille guitar og børnene elsker at være med til de muntre rytmer.

Mini Bibliotek - fredag eftermiddag kan både børn og forældre låne en eller to bøger med hjem fra vores lille bibliotek, der findes i fællesrummet. Hver fredag er der en ”bibliotekar” tilknyttet, som I kan spørge til råds eller bliver guidet omkring bøger, der passer til barnets alder eller interesse.

Årlige aktiviteter

Fastelavn- vi holder fastelavnsfest for de ældste børn med tøndeslagning, udklædning og fastelavnsboller.

Sommerfest og fællesspisning - sidst i juni måned inviterer vi forældre, børnene og søskende til fællesspisning og hyggeligt samvær på legepladsen. Alle medbringer en madret til vores fælles buffet.

Bedsteforældre kaffe – i starten af efteråret inviterer bedsteforældre til en hyggeeftermiddag med børnebørnene.

Juleklip og vuggestuens fødselsdag - begge arrangementer er slået sammen og afholdes i starten af december. Vi hygger med æbleskiver, klip og julesang.

Påskefrokost – vi inviterer børnene til en frokost præget af danske madtraditioner.