Relationer, engagement og sundhed er vores pædagogiske ståsted

Relationer og tryghed er afgørende for børns trivsel og udvikling

Positive, omsorgsfulde og nærværende relationer er afgørende for vuggestuebørns trivsel og udvikling. Vi ser barnets ytringer eller handlinger som udtryk for følelser, behov og ønsker, derfor skaber vi plads til at alle børn føler sig set, hørt og værdsat. Der er altid plads til at sidde hos en voksen eller trække sig til et roligt sted, hvis der er brug for det. Det er vigtigt for os, at alle børn oplever tilstedeværende nærværende voksne.

Faste rytmer og rutiner er vigtige for vuggestuebørn, da det skaber forudsigelighed og genkendelse, som børnene har brug for og skaber overskud til leg og læring.

Engagement og høj faglighed støtter om børns læring og trivsel

Vi stiller høje krav til vores faglighed. Derfor er vi løbende på kurser og efteruddannelse. Ny, faglig viden er med til at udvikle vores pædagogiske arbejde og skabe bedre læringsmiljøer for børnene.

Sundhed skaber trivsel

Sundhed er et vigtigt begreb i vuggestuen. Fysisk sundhed ved at vi har stort fokus på kost, bevægelse og udeliv.  Den mentale sundhed ved at den udviklingsstøttende relation er grundstenen i vores pædagogiske praksis, hvor børnene føler sig set og hørt, samt som en integreret del af fællesskaber.

Vi vægter en hverdag fyldt med glæde, sang, dans, musik og humor, da det styrker både den fysiske og mentale trivsel.

Fakta om Vuggestuen Tornhøjvej

Vuggestuen Tornhøjvej er en kommunal institution normeret til 33 børn fordelt på 3 stuer. Stuerne hedder Troldeungerne, Solstrålerne og Englebasserne. Når dit barn begynder i vuggestuen, vil det blive tilknyttet en af stuerne og have en fast pædagog som kontaktperson i den første tid.

Vi er en kommunal institution normeret til 33 børn, der er fordelt på 3 stuer.

Hvis I er nysgerrige efter at vide om Vuggestuen Tornhøjvej er det rette match for jeres barn, er I altid mere end velkomne til at kontakte os. Vi arrangerer gerne et uforpligtende besøg, hvor I kan komme og høre mere om, hvad Vuggestuen Tornhøjvej kan tilbyde jeres barn.